Прочетен: 2210 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 03.01.2023 17:02
Si estoient Bougre nomme
De fausse loy pris et prouve.
В своята „История на сектите“ Шмидт привежда много такива свидетелства[3].
Българските сектанти били манихеи, както беше споменато на стр. 286, а манихейството идва на запад заедно с готите и вандалите, както установява Дьолингер в своята „История на сектите“. Даже по времето на св. Августин много от тях живеели, макар и да се криели, в Галия[4].
„Манихеите изповядват едно учение, което се различава от арианството, и когато крал Хунерих е изпратил да ги разузнаят, се видяло, че много от тях били станали при арианите свещеници и дякони[5].“ Между манихеи и ариани следователно не се е правила разлика.
Манихеите били тракийци и наистина ние намираме, че жителите на Септимания се наричат ту гети, ту българи. Тъй като съседите на септиманците са били гасконци, то Ermoldus Nigellus казва в своята Carmina, написана в чест на император Лудвиг, че гетите са съседи на гасконците или васконците: Francus, Vasco, Getha sive Aquitana cohors[6]. Същото може да се вземе и от Венантиус, който пише, че гетите треперят от васконсците: quem Getha Vasco tremunt[7]. И Ерменикус Елвагенсис (починал през 874) означава българите като съседи на васконците и бретонците: Hinc etiam in barbaris nominibus eandem regulam observamus ut „Vascones Britones Vulgares“[8]. Когато Венантиус пише, че гетът трепери пред васконеца, то Валфрид Страбон (починал 849) се изразява така, че българинът отстъпва на бритонеца: Britta cedat atque Bulgar[9]. И малко по-нататък (стр. 378) същият автор нарича българите и арабите лоши гости на Иберус[10]. Българите заедно с хуните (хуногурите) се споменават и в Песента за Роланд, която възниква през деветото столетие: „E Hungre e Bugre et tant gent avers“[11]. С хунгри и бугри се означават хуни и готи, които се появяват още през петото столетие в Галия.
Сигурно доказателство за това, че името българи в Септимания се отнася за готи, е фактът, че там това име се споменава още през шестото столетие. Измежду написаните през 610 година визиготски писма (Epistulae wisigothicae) се намира и едно, в което пишещият го се подписва като българин и граф на Септимания: Bulgar comes Septimaniae[12].
Булгар, който е писал през 610 своето писмо, е бил роден през шести век, така че може да се каже, че още през шестото столетие името българин е съществувало там, когато там става дума за готи. Следователно българската ерес в Септимания не е била нищо друго освен религията, която готите или визиготите са донесли тук. Според това може да се каже, че българската и готската религия са една и съща[13]. Същото важи за Тракия и Илирия.
[1] …Spiritum sanctum inseparabiliter a Patre Filioque procedere. Isidor, Historia de Regibus Gothorum. Patr . l. 83 col. 1 071.
[2] Ipsos autem nomine vulgari Bulgaros appellavit (Robertus), sive essmt Peterini sive Joviniani vel Albigenses.
[3] C. Schmidt, Histoire de la secte des cathares ou albigeois, Paris 1849, S. 282.
[4] Augustinus, de nat. bonni. Opp. VIII, 36 ff. ed. Amstel. Conf. Lib. V, cap. III, 3 Patr. I 32, I 707.
[5] Dцllinger, Sektengeschichte. Mьnchen 1890, S. 25-53.
[6] Monum. Germaniae, Poetae latini Bd. II, S. 13.
[7] Venantius Fortunatus, c. IX, I, 73. Patr. I. 88.
[8] Ed. ab Emesto Duemler, Halis 1873, p. 21.
[9] Monum. Germ., Poetae latini Bd. II S. 406.
[10] Sie Vulgar Sarraque cenus malus hospes Hiberis.
[11] Leon Gautier, La chanson de Roland, Tours 1872, CCXI, 2921 f.
[12] Monum. Germ. III, S. 677-685.
[13]
Toulouse, wo von einer bulgarischen Hдresie die Rede ist, war die Residenzstadt der vesegotischen Kцnige. Jordanes, Getica, XXXIII, 173; XL, 218; XLIII, 228; XLIV, 23I. Die angeblich arianische oder manichдische Religion dieser Vesegoten wurde spдter bulgarische Hдresie genannt.
Текста е взет от новоизлязлата: История на българите и на другите южни славяни от римското завоюване на Балканския полуостров до края на деветото столетие, Д-р Ганчо Ценов. БЕРЛИН И ЛАЙПЦИГ WALTER DE GRUYTER & CO., ПРЕДИШНОТО ИЗДАТЕЛСТВО G. J. GЦSCHEN"SCHE VERLAGSHANDLUNG - J. GUTTENTAG, VERLAGS., КНИЖАНИЦА - GEORG REIMER - KARL J. TROBNER - VEIT & COMP, 1935, Забранена в България от 1944 до 1990, Превод от немски д-р Николай Иванов Колев, Издателство GUTA-N, 26.09.2018, София, ISBN 978-619-7444-08-7. Стр. 364, Цена 25 лв. 0.470 kg.
https://www.book.store.bg/p231301/istoria-na-bylgarite-i-na-drugite-iuzhni-slaviani-d-r-gancho-cenov.html
https://ciela.com/istoriya-na-balgarite-i-na-drugite-yuzhni-slavyani.html
https://m.helikon.bg/214515-%D0%98%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%8E%D0%B6%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D0%BD%D0%B8.html
http://knigabg.com/index.php?page=book&id=49164#%D0%A0%D1%91%D0%A1%D0%83%D0%A1%E2%80%9A%D0%A0%D1%95%D0%A1%D0%82%D0%A0%D1%91%D0%A1%D0%8F-%D0%A0%D0%85%D0%A0%C2%B0-%D0%A0%C2%B1%D0%A1%D0%89%D0%A0%C2%BB%D0%A0%D1%96%D0%A0%C2%B0%D0%A1%D0%82%D0%A0%D1%91%D0%A1%E2%80%9A%D0%A0%C2%B5-%D0%A0%D1%91-%D0%A0%D0%85%D0%A0%C2%B0-%D0%A0%D2%91%D0%A1%D0%82%D0%A1%D1%93%D0%A0%D1%96%D0%A0%D1%91-%D0%A1%D0%8B%D0%A0%C2%B6%D0%A0%D0%85%D0%A0%D1%91-%D0%A1%D0%83%D0%A0%C2%BB%D0%A0%C2%B0%D0%A0%D0%86%D0%A1%D0%8F%D0%A0%D0%85%D0%A0%D1%91
Други книги на този издател:
https://www.book.store.bg/c/p-l/m-3547/guta-n.html
https://ciela.com/publisher/guta-n.html
https://m.helikon.bg/publisher/167796-%D0%93%D1%83%D1%82%D0%B0---%D0%9D.html
http://knigabg.com/index.php?page=publisher&id=2606
https://www.ozone.bg/books_publisher-guta-n/
http://www.bookpoint.bg/search.html?search_q=%D0%93%D0%A3%D0%A2%D0%90-%D0%9D
„Идете вие в гората“: в Европа поставиха...
България можеше да бъде твърде богата дъ...
Вероятно принадлежащ на готическата висока благородство, той е известен като com (comte) на неизвестен град Нарбон (Югозападен от Галия), принадлежащ на Septimanie. Това също е католик, който вероятно е отказал арианството по време на царуването на цар Recaredo (586-601), син и наследник на великия цар Leovigildo Arian и католическата вестгот King 1 (587), които направиха католицизма единствената религия на неговото царство (589). Булгар, знаейки, очевидно грамотен, грамотен така (поне той сам не си написал писмата му), може да докаже, че той е достатъчно култивирани характер (често благородна останат неграмотни по това време, обаче, по-малко, отколкото в останалата част от Европа), следователно доста важен благородник, който е получил доста стабилно образование. Това може да бъде тясно и верен King Recaredo, който участва в потушаването на въстанието в Септимания Arian (588), организирани от Athaloc, Arian архиепископ на Нарбон и подпомага две благороден и Granista Wildigern.
Умира на неизвестна дата.
Guillaume Besse, historien français de la région de Carcassonne du xviie siècle.
E. A. Thompson, The Goths in Spain, Clarendon Press, 1969 (trad. espagnole : Los godos en España, trad. de Javier Faci Lacasta, Grupo Anaya Comercial, 2013.
Ше го развием в синергитичен екип върху познанията ни в нашия блог за Меровингите, които са първосвещената жреческо – царска златна династична линия на рода Дуло, управлявала Свещената Българска империя (33 – 518 г. фалшифицирана 1000 години по – късно като "римска империя") и спасена в политическо изгнание след кървавия преврат на византийците през 518 година и за времето на дълбокоскриваното първо византийско робство на България 518 – 681, в бившата Българска имперска провинциия Франкорум, която династия поставя началото на феноменното кралство на Меровингите, които са 100 % Българска жреческа аристокрация от рода Дуло, състоящ се само от Българи – генетични потомци на Исус и Мария Магдалена, Които са Българи!
– още инфо в блога ни с парола на търсачката "безистена и меровинги", "безистена и Аспарух", "безистена и Сихибер", "безистена и Дакобер"
С благословение от екипа ни!