Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09 15:29 - РОЛЯТА НА ГЪРЦИТЕ В ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ ПРИ РАЗБОЙНИЧЕСТВОТО НАД БЪЛГАРИТЕ И СИСТЕМАТИЧНОТО УНИЩОЖАВАНА НА БЪЛГАРСКАТА КУЛТУРА?
Автор: historybg2018 Категория: История   
Прочетен: 1363 Коментари: 3 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Наскоро излезе забележителната книга издадена от Булга Медия: Д-р Иван Селимински, Българският църковен въпрос, ISBN 978-954-9670-35-6, София, 1918.

 

която съдържа един малък откъс от обширната библиотека на бележития българин Д-р Ив. Селимински (1799 – 1867).

 

Нека се спрем на откъс от тази книга:

 

„…

 

89. Сега нека видим порядките и мислите на фенерското духовенство, за да познае всеки, доколко то се съобразява с евангелските заповеди. Следвайки азиатските държавнически -порядки, то подраздели състава на източната църква на пълноверни и непълноверни, или по църковному, на вярващи или оглашени и приглиншени. Само тези, които са от гръцко потекло, или които се гърчеят, принадлежат към вярващите, а ония от други народности - към приглашените, като всички църковни предимства се запазват за първите, а вторите се считат за чираци, роби. С името ,,гръцка църква“ фенерското духовенство, подразбира не еднозначна с „източна църква“, за разлика от западната, а се старае, по разни ласкателски начини, да се тълкува буквално и да убеди целия свят, че църквата е тяхно неоспоримо притежание, а другите православни народи в нея са един вид негови роби, нечисти членове на църквата му и че те са неограничени повелители на всички източни народи. Тъй посредством разни лукавщини, стараят се да докажат своето превъзходство над другите едноверски народи, като законно, а подчинението на последните - задължително. Подбуждано от това противохристиянско начало, фенерското духовенство със съдействието на политическите власти в епархиите, не оставя неизпълнено всяко беззаконие без ни най-малко угризение на съвестта, наричайки тези злоупотреби архиерейски права, а с църковните закони печели пари, колкото си иска. Тъй че, религията се явява ката средство за оправдано разбойничество и нравствен гнет върху другите народности, над които то още упражнява своите произволи.

 

90. Светите християнски места, като храмът на Възкресението в Ерусалим, манастирите в Синайската и Атонските гори и много други, се построили и поддържат до днес от пожертвуванията и помощите на всички православни. И, вместо тия общи имоти на църквата да се управляват от смесени комисии от разните народности, фенерското духовенство успя да ги присвои, като свое бащино наследство. Тъй, то сега получава от Влахомолдавия над 500 000 жълтици годишен приход, от който едва само 1/10 изпраща по надлежните места, а с 9/10 се злоупотребява от алчните и покварени игумени, епитропи или техни екзарси, които оставят и големи наследства на роднините си.

 

91. Фенерски патриарси и техни синодни съветници не стават други, а само тия, които са от гръцки произход. Изпращаните архиереи при разните народности в България, Албания, Босна, Сирия, Палестина, Египет и пр. са всички гърци, на които главната грижа е да ограбят народа под булото на вярата, за да поддържат харемите си и им завещават наследства. Ерусалимските духовни първенци, Александрийският, Антиохийският, Синайският, са от тъй нареченото гръцко потекло, вместо да бъдат от местна народност на страните да познават местния език, тези съдружници отиват между чуждите народи, като разбойници и хищници, за да ги погубят и оберат, а не като истински пастири.

 

92. Фенерското духовенство в България, безсъвестно и от край време е вършило беззакония и безчовещина. То преследвало и преследва видните там семейства, за да ги направи безсилни; то премахна народния език от църкви и училища, като го замести с неразбираемия старогръцки, който то самото не разбира; то чрез църковно мъмрене застави родните свещеници да извършват и най-малките свещенодействия на непонятния гръцки език, въпреки здравия разум и Евангелието. Докато най-после народът се принуди да си служи с превода на царския (турския) език,  (Караманлийски св.  книги на турски език, написани с гръцки букви. (Б. пр.)) за да може да разбере що-годе непонятните загадки, прочитани в църква. А когато някой е поискал да чуе на роден език Евангелието, Апостола, Изповедта на вярата, неделната молитва и др., винаги ставало сбиване между тълпата във време на църкуване. Такива скандални случки стават в българските епархии - в Одрин, Силистра, Варна, дори и в Пловдив и Т.- Пазарджик, както четем във вестниците.

 

93. Стари български ръкописи и книги, както и новопечатани книги се преследвали, унищожавали, изгаряли от фенерското духовенство, както направило в Пловдив, гдето събраните по подъл, или по официален начин, ограбени от притежателите им български книги били изгорени в двора на митрополията; в Стара-Загора също изгорили в църковния двор много книги и ръкописи, които се пазили от панти-века в църквата. Същото станало в Търново по заповед на владиката Иларнон, който докато се вършел жертвоприноса в чест и слава на бога на тъмата, облечен в служебните си одежди, коленичил и бъбрил, уж молейки Бога за опрощение греховете на народа. Тоя богохулник фенерски владика, поради тия и др. неблагочестни и противочовешки дела, се радва на почести. А пък в Патриаршията, в Цариград, много български книжа се складирали в едно каменно здание, гдето по заповед на патриарха или неговия заместник, се пръскали с вода, за да изгният. Tе се стеснявали да ги изгорят, като жертвопринос на бога на тъмата, когото главно обожаваха, за да не стане пример за порицание този начин на действие против българите.

 

94. Фенерското духовенство преследва на родните ни манастири, тези светини на родната ни вяра, единствени прибежища, в които народът в определени дни на годината се стича, За да се помоли и поднесе душевното си излияние Богу. Фанариотското духовенство, дебнейки и тях, употребява всички подли средства, да ги завладее или унищожи; игумените преследват до смърт, един от които - Максим Райкович, игумен на Лясковския манастир, - за да спаси живота си, забягна в Белград и после в Галац, гдето и сега живее като архимандрит.

 

95. Архиереите, които се изпращат от Цариградския патриарх в българските епархии толкова вече векове, са изключително от гръцки произход, невежи, неспособни и покварени. Те срещу пари дават архиерейски позволителни на случайни гърци монаси, за да основават нови метоси в градове и градчета, като таксидиоти (изповедници), а местните еднородни изповедници пропъждат по църковному, ако не могат иначе. Всяка българска епархия има такива образци фенерски таксидиоти, които имат право да изглаждат семейни спорове на народа и да го просвещават, съгласно волята на архиерея. Чрез тези духовни издебвачи, архиереите узнават всички семейни тайни на гражданите, което им служило за оръдие против тях и народа, за удовлетворяване на страстите и облагите си.

 

96. Tе измислили и измислят всекидневно нови видове данъци, с които облагат народа безотговорно. Щом пристигне новоназначеният архиерей, първата му грижа е да обходи епархията, за да я обложи с данък, който наричат помощ. Всеки 5 години архиереите правеха същата обиколка със същата цел преди години, после захванаха да я правят два пъти в пет години, а сега - два пъти в 3 години, или в продължение на 5 години успяват да направят три обиколки (наречени девари). Освен това, облагат още народа, еснафите, свещениците, църквите, метосите, манастирите с друг – наречен велик дар или благочестен. Освен тези данъци, облагат всяко семейство с друг наречен годишен. При това вземат десятък от плода на нивите, лозята; от овците - агнета, вълна, сирене, масло; храмовете дават под наем на свещениците, като дюкяни за търговия, по 1000-3000 гроша годишно; по същата цена продават на свещениците. Всички метоси и манастири из епархиите подлежат и на тези данъци, давайки известни количества в определени времена на годината сирене, масло, мед, риба, агнета, прасета, кокошки, яйца, жито, масло и пр. Разрешение за женитба става срещу неопределено заплащане, според случая, често надвишаващо 1000 гроша. Свързват и развързват браковете не по църковните правила, а според заплащането; умрелите не се погребват, докато архиереят не получи част от имотите, оставени в наследство от тях, което наричат душодел. Заповядват, щото във всяка църква да поднасят З подноси (дискоси): един за цариградската патриаршия - „За голямата църква“, втори за Ерусалимския патриарх - „за Божи гроб“ и третия за игумена на Синайските монастири - „за манастира Св. Екатерина“. Тези подаръци се изпращат по надлежните места, откъдето пък частно се изпращат скъпоценни подаръци на владиците чрез завръщащи се оттам клети поклонници.

След превземането на Цариград турското правителство давало годишна заплата на патриарха 1000 жълтици, като народоначалник на „урум-милети“. По-после фенерските властолюбни духовници, като турили ръка и на самия патриаршески престол, почнали несамо да отстъпват тези 1000 жълтици, но и да придават на големците още пари, за да купуват този сан чрез наддаване, задължили се да плащат годишен данък на портата, наречен мирѝ – 20 000 гроша, които разхвърлят на 80-те си митрополити и 40 епископи, според числото на православното население във всяка епархия. (Виж краткото описание за реда на патриаршията, печатано в Атина, 1855 г.). На всеки архиерей се падат приблизително около 166 2/3 гроша данък за мирѝ, който трябва да се събере от епархията. Обаче архиереите събират толкова хиляди и повече. Освен това, патриаршията задължава архиереите да  плащат ежегодни лихви на несъществуващи дългове (полици), наречени дворцови. Тези полици са друг вид фенерска разбойнишка кражба в името на религията. Патриархът разгласява, че през големите празници раздавал милостиня на бедни семейства, а което налага друг данък върху нещастния народ който тази година (1862) възлиза на 500 000 гроша. А в действителност този данък служи за опресняване харемите на синодалните „старци“ с омайни сладости и забави за през празниците . . .

 

97. Тези богохулци архиереи никога не свещенодействат с изискваната смиреност и благочестие от християнската вяра, но по най-надменен начин се обръщат към свещениците и народа най-грубо и с ругатни, - нещо непозволено, както от религията, тъй и от доброто възпитание, и то в храма Божи! Към гражданите се отнасят презрително и народното ни име произнасят подигравателно.

 

98. За да бъдат запазени против всякакви повици и укори, устроили са във всяка епархия в България своя гръцка партия от искрено предани тем граждани. За тая цел някои първенци държат около себе си с редовни заплати, други заплашват с анатеми, политични изгнания, а други пък обличат с разни титли като логотет (секретар), ритор (оратор), теолог (богослов), екзарх (заместник) и т. н. С някои свързват брачни или търговски връзки . . . Тъй, те успяха да устроят в епархиите една мръсна архиерейска, гъркоманска „гръцка“ партия от граждани, които се наричаха „гърци“: - такива са споменуваните из гръцките вестници „гърци“ в България; чрез тях те вършат всичките си беззакония.

 

99. Щом някой бъде назначен за архиерей в българска епархия, веднага взема мерки да си образува тъй наречената ,,дружина от приближени“, съставена от светски и духовни лица, мъже

и жени, всички негови роднини или съграждани  - упросяли в родината си. Тук пристигат с него

или прииждат отпосле, прилепяйки се и придружавайки го с готовност навсякъде из България, за да се впият и смучат дружно, като пиявици, кръвта на злочестия народ. Един от тях той нарича протосингел, друг - архидякон, трети - архимандрит на митрополията ... Всички епархийски въпроси веднага почват да се обсъждат и решават от тях, да управляват цялата епархия тия, които довчера не са били способни да управляват собствените си дела . . . И на . църквите, и на гражданите, и на свещениците, в епархията въпросите и делата зависят от тези невежи и покварени  същества . . . Всеки сега разбира, що може да върши такава една разбойнишка шайка, под закрилата на архиерея-фанариот, - всички най-долни хора, без възпитание, довчера без насъщни хляб и облекло . . .

 

100. Приближените миряни биват препоръчвани от архиерея на народа или за братя или за близки роднини, зетьове и др. Веднага той ги назначава и окичва с титли: един пръв секретар на митрополията, на преписката му, а и на отношенията му с политичните власти в епархията с титлата челеби, като че ли води някаква преписка на архиерея - . без никаква канцелария. Друг - изпълняващ длъжност на съветник, трети наричан бумбаси - изпълняващ решенията на архиерея из епархията. Всички тия се ползват с еднакви, както към архиерея, почести от страна на гражданите и упражняват голямо влияние из цялата епархия. И тъй, гладуващите довчера разбойници тъпчеха най-произволно народа, правата му. След 5-6 години пребиваване в България, те се завръщаха в родината си с голямо парично състояние.

 

101. Никаквици - кокони, някогашни слугини на владиците, като се пренасят в епархийските дворци, се препоръчват за майки, сестри, внучки или снахи и в женското гражданско общество,

чрез влиянието на владиката, държат първенство. Често управляват и епархийските църковни дела. Чрез тях архиереите вкусват изобилно и по избор от благата на прекрасния пол. Подобна била прочутата Ефимия във време на Хрисант, цариградски патриарх. Тя повишавала, понижавала, ръкополагала или аргосвала, когото желаела, - патриархът Хрисант, бидейки нейно послушно оръдие, изпълнявал всичките и лудории. От това всеки може да си представи състоянието на „великата православна“ източна църква в Турция!

 

102. Всички тия гладници и голаци, съграждани и сънародници на архиерея, от приближената му, придворна свита, под разни преправени имена се снабдяват с надлежни писмени позволителни и свободно обикалят епархията, събират пари лъжейки народа. Същото вършат и разни други гърци, пострадали, уж, капитани на кораби, обрани търговци, родители на поробено и потурчено семейство, изпаднали благородници и пр. измислици. Българският народ, верен на християнството, винаги е указвал евангелско съчувствие, помощ и Аврамово гостоприемство на ближния си. Въпреки това, всички тия измамници, обирайки по такъв начин нещастния и человeколюбен български народ, и завръщайки се в гнездата си с богата плячка, се подиграват на наивността и християнските му добродетели с най-жесток присмех, като същевременно измислят нови способи за разбойничество против него.

 

103. Всички покварени синове на приятелите на владиците пристигат при последния с препоръчителни писма и биват веднага назначавани учители на българската младеж, певци в църквите, а местните учители биват преследвани, като безбожници, неблагочестни и бунтовници. Достатъчно е да се прочетат в издадените от фенерското духовенство вестници, програми, окръжни, устави за основаваните в България училища, за да се състави понятие за лукавото преследване на българското народно просвещение от фенерските владици. Пресни примери за това ни дават неотдавнашните произведения в Силистра и Варна, освен по-отдавнашните - в Пловдив, Сливен, Търново и въобще във всички български градове предизвикани от архиереите, по повод основаване на народни училища на роден език.

 

104. Патриаршията има в чужбина дописници, чрез които узнава за следващите там българи ученици - за имената, възрастта, рода, родните им места и убежденията им, за да ги преследва, когато се завърнат в родината си. Тя, като узна че в Киев - Русия, се учат българи младежи, изпрати нарочно един дякон, на име някой-си Григорий, да учи там богословие и главно да ги следи и за всичко да донася на патриаршията. Обаче, той, за добра чест, поради развратното си поведение, биде изпъден от киевския митрополит Филрет.

 

105. Вeроучните книги, които се печатаха в Русия и изпращаха в България, се преследваха като вредни, под предлог, че първият им лист съдържал имената на царското семейство, който цензурата им откъсваше или съвсем забраняваше книгата, когато и най-развалените гръцки книги свободно се въвеждаха и четяха. По повод внесените в България ликове на двама български царе, печатани в Одеса от някого си с цел за печалба, фенерското духовенство измисли против народа разни клевети, когато разни гръцки икони и ликове, печатани в Гърция, забранени от самото положение на нещата и здравия разум, красят стаите му.

 

106. Един архимандрит, българин от Самоков, игумен на манастира Св. Екатерина в Киев, на име Хрисант, биде наклеветен, по фанариотска подбуда, от началника си, киевския митрополит, пред синода в Петроград, зле преследван и накрая аргосан, защото се грижеше за учещите се там българи младежи и в нужда им помагаше парично. Сегашният руски консул в Пловдив, Найден Геров, като се завърна от учение в родината си, бе наклеветен от фанариотското духовенство пред турския управител в подло предателство, за да му, напакостят и попречат на очакваните от него блага за народа. Сегашният владика на цариградската ни църква Иларион Макариополски, учен, владеещ няколко езици и добродетелен мъж, бе наклеветен от патриарха в 1845 г. и изгонен в Св. Гора. Ала ние, българите, се гордеем с него, като го причислихме в рода на първите наши хора, тъй като той изложи живота си за окончателното освобождение на народа от ноктите на фенерското духовенство. Днес той е в Бруса, за втори път изгонен, гдето най-мъжествено понася всички фанариотски преследвания за милата си родина. Същата участ понесоха и бившият Авксентий  Велешки и Пансий Пловдивски, защото тези истински пастири на Божието стадо възнегодуваха против вълчите дела на цариградския патриарх. Влашкият Поликарп Патарски, 80 годишен старец, който дълги години служи най-благочестно в манастира в Синая (Влашко), сега, вместо награда, биде уволнен от игуменството в Галац, като му се отне и недвижимия имот, та остана на произвола на съдбата скитник, бездомник и то защото написа история на народа си, ала слава и чест на сегашния княз Александър Ион Куза, който прибра в епископията в Бузъу този мил и уважаван владика със заплата, жилище и храна.

 

107. Тези дела не са тайни, нито от минали векове, но вчерашни и днешни, с които фенерското духовенство се старае да държи всячески нашия народ във вечно скотско състояние. Така, той изгуби писмеността и забрави езика си, по който едва може да държи нечетливи бележки, или на турски, ала винаги с гръцки писмена. Пълна е България с подобни примери. В замяна на всички добродетели у народа, от които се ползувало изобилно фенерското духовенство, с какво то му отплати ? - Каквото евреите на Христа - вместо мана - жлъчка, вместо любов - кръст, на който всекидневно го разпъват. И гръцките вестници не престават да преследват българския народ, пишейки против него в съгласие с фенерското духовенство. Самите гръцки професори от катедрата си стрелят с отровни стрели българския народ, изсипвайки върху му всякакви проклятия и ненавист, за което свидетелстват живи още очевидци.

 

 

108. С всички гореописани същества - безчестни, лъжливи, противохристови – фенерските наематели архиереи на епархиите в България, се подиграват на всичко свето и човешко у народа. Те подтикват към раздор съгражданите, развращават верските им чувства и семейна любов, увековечават невежеството; поддържат гнева, омразата и подозрението на властта против мирните граждани българи, която вижда във всяко тяхно предприятие стремеж към заговор и въстание. По този начин, те станаха неограничени и неотговорни управници на всичките им верски и политични въпроси и дела, играейки с честта, имота и живота им по своя воля, и с разни други от тоя род отвратителни способи и дела, под булото на Христовото вероучение, те измъчват и ограбват българския народ.

 

109. Вследствие тези беззаконни и противохристови порядки на фенерското духовенство, източната църква постепенно отслабва, увяхва, тъй като членовете ѝ са в непрестанно противодействие един срещу друг, и се отделят, по принуда, един след друг от нея. Тъй, руската църква има свой независим от цариградската патриаршия синод, гръцкото кралство - също, австрийската източна църква има свой независим патриарх - архиепископа в Карлович, Сърбия и Влахомолдавия имат свои народни църковни управи, съответно народните нужди и облаги в страните, източните църкви в Египет, Палестина и Сирия се управляват от свои патриарси. Същото ще се учреди и в пъшкащите под противохристиянския гнет на фенерското духовенство народи: българи, бошнаци, албанци· и малоазийци. Тъй, със своя противохристов порядък, властта на фенерския патриарх все повече и повече ще се стеснява в по-малък кръг, докато стигне и изчезне в една математична точка в Цариград, - тъй както много други подобни църковни управи, отклонили се от евангелския път. 1) Католишката църква брои над 200 милиона последователи под владичеството на папата; евангелската – над 60 милиона в едно духовно братство. Независими от цариградския патриарх са: 50 милиона руси, 400 хиляди  влахомолдавци, 3 милиона австрийски сърби, 1.5 милиона сърби в Турция и черногорци, 1 милион свободни гърци и 6 милиона българи, наскоро отделени. И тъй, от източната Христова църква горният брой членове не са под ведомството на фенерския патриарх и, вследствие пастирското му неумение, и това краставо паство ще се загуби. То още се крепи с някои празни надежди в руската империя, ала напусто – ще загине, тъй като на това е осъдено според Езикииля, 70. Какво ще стане тогава с гръмката му титла? А гордостта му с „православието“ и надменността за произхода му. А висшата мъдрост на отците му? – Угризения на съвестта и безполезно разкаяние, горко възпоминание и вечно проклятие! - ето последното възнаграждение на такива  дела ! Виждайки великия напредък на двете западни христови църкви и всекидневния упадък на източната, уверяваме се, че, действително, казаното от Исуса Христа за народите в притчата за добрия и лошия слуга се сбъдва . Като четем в европейските вестници (от януари, февруари, март и нататък 186 .. година) речите на духовници от източната църква, както и труда на руския протопрезвитер в Париж, Василиев, против католишката църква, - учудваме се на риториката на тоя мъж. 2) Приемаме идеите за източната църква и виждаме, че като неин духовник, познава началата, .върху които е основана христовата църква от светите апостоли, ала едно са висши теории и ораторско изкуство, а друго са делата. Ако негово преподобие (русинът Василиев) беше в положението на българите спроти фенерското духовенство, щеше да знае да оцени вида на дървото от плода му, а не по вида на дървото да съди за качеството на плода му, преди да го вкуси и смеле.

 

 

 

1) „Според дадената ми Божа благодат, като изкусен строител, аз положих основа, а друг гради над нея, тъй като никой не може да положи друга основа, освен положената от Исус Христос. И ако някой гради над основата злато, сребро, скъпоценни камъни, дърво, сено, слама, всекиму ще стане явно работата каква е, - господният ден ще я изяви, тъй като тя чрез огън ще се изпита и открие: тоя, чиято изградена работа устои на огъня, ще получи награда, а оня, чиято работа ще изгори, ще претърпи загуба и сам ще се избави, но през огън“. (I-во послание на ап. Павел към коринтяните, гл. 3, 10-16.).

 

2) По повод освещаването на руския храм в Париж, архипрезвитерът на тамошната руска църква Василев мъдро отговорил на речта на римския архиепископ относно единението на църквите. Говорили също ласкателно за източната църква Гизоти, Йосиф Мазенти от Колерия и П. Гетен, католишки свещеници.




Гласувай:
7
0


Вълнообразно


1. shtaparov - Чудесна статия, изключителни п...
08.09 02:23
Чудесна статия,изключителни примери за гръцката варварщина и простащина!
цитирай
2. bezistena - Безценни документи и свидетелства за истинската същнаст на юдео – византийската религия Християнство.
08.09 17:27
Автентична и ярка характеристика на същността на псевдо – Исусовата анти – Българска данайо=юдео=византийска гръцка коварна злодейска полицейско – инквизационна доктрина Християнство, създадена от византийските фанариоти (покръстили се формално за прикритие без Исусова вяра и любов юдеи, които са главните идеолози и вдъхновители на зловещата Османска империя) за тотално шпиониране на Българите и насъскване на дивите и първични османски поробители за перманентен геноцид връз Българите и затриване на Великомъченическата Българска Света Православна Църква, в която е имплантирана засекретена информация за истинските Български Богове Исус и Мария Магдалена и сакралната Българска родова памет и история.

Още за фанариотите, които са от византийците и злодейския генезис на официалното Християнство, вижте във фундаменталните ни по темата статии

Скритата генеалогия на християнството–антиБългарската геноцидна доктрина на изродените българи от Дуло,управляващи всички съвременни държави
bezistena/history/2015/09/15/skritata-genealogiia-na-hristiianstvoto-antibylgarskata-geno.1392045

Общият Български генезис на византийците–привилегированите феноменни династи–аристократи от Дуло и на мистичните френски крале Меровинги.Част 3
http://bezistena/history/2016/02/26/obshtiiat-bylgarski-genezis-na-vizantiicite-privilegirovanit.1433268

Българският юдео–византийски генезис на ЕС,глобализма и унищожението на Българите,християнството и бялата раса в Европа с ислямистките нашественици
http://bezistena/history/2017/03/27/bylgarskiiat-iudeo-vizantiiski-genezis-na-es-globalizma-i-un.1518271
цитирай
3. historybg2018 - Виж също и
10.09 13:03
Виж също и великолепната статия: http://doktora757.blog/history/2014/09/06/.1294956
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: historybg2018
Категория: История
Прочетен: 106910
Постинги: 151
Коментари: 196
Гласове: 389
Архив
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31